Odpowiedzialni nowe idee dla biznesu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt: „Odpowiedzialni — nowe idee dla biznesu” realizowany był w partnerstwie z Kujawsko-Pomorskim Związkim Pracodawców i Przedsiębiorców w terminie od 1.10.2010 roku do 30.09.2011 roku. Był to projekt promocyjno-informacyjny dotyczący idei społecznej odpowiedzialności biznesu i flexicurity w regionie kujawsko-pomorskim. Inicjatywa zrealizowana została w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 8.1.3 Wzmacnianie lokalnego partnerstwa na rzecz adaptacyjności.
Działania projektu stanowiły zintegrowany plan efektywnego podnoszenia świadomości społeczeństwa regionu kujawsko-pomorskiego na temat idei CSR oraz flexicurity.
W ramach projektu podjęto następujące działania.
1. Program telewizyjny — 12 odcinkowy program telewizyjny: „Nowe idee. Odpowiedzialni w biznesie”, który emitowany był na antenie regionalnej telewizji — TVP Bydgoszcz od stycznia do czerwca 2011 roku (co dwa tygodnie, w piątki o godzinie 18.00). Każdy z odcinków trwał ok. 26 minut i poświęcony był odrębnemu zagadnieniu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i flexicurity. W każdym odcinku prezentowane były ponadto dobre praktyki realizowane przez przedsiębiorstwa z regionu. Program powstawał przy współpracy z ekspertem — profesorem Robertem Karaszewskim.
Tematyka poszczególnych odcinków oraz data emisji:
- Fair Trade (sprawiedliwy handel) — 14.01.2011
- Etyka przedsiębiorstw — 28.01.2011
- Innowacje ekologiczne — 11.02.2011
- Działania filantropijne — 25.02.2011
- Zaangażowanie biznesu w rozwój nauki — 11.03.2011
- Partnerstwa międzysektorowe i dialog społeczny — 25.03.2011
- Dialog z pracownikami — 8.04.2011
- Inwestycje społeczne — 22.04.2011
- Dialog z interesariuszami zewnętrznymi — 6.05.2011
- Wolontariat pracowniczy — 20.05.2011
- Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw — 3.06.2011
- Gospodarka zasobami zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju — 17.06.2011
Gośćmi programu byli przedstawiciele przedsiębiorstw oraz organizacji promujących idee CSR i flexicurity zarówno z regionu kujawsko-pomorskiego.
Wartością dodaną projektu okazały się wypowiedzi przedstawicieli organizacji pozarządowych, reprezentantów kampanii społecznych oraz świata kultury i nauki, którzy promują i popierają powyższe idee m in. Lech Wałęsa — Prezydent RP, Jurek Owsiak — prezes zarządu Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Anna Dymna — aktorka, założycielka Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, dr Ludwik Sobolewski — prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. , prof. Richard Barrett Prezes Barrett Values Centre, Grażyna Kulczyk — kolekcjonerka i mecenas sztuki, przedsiębiorca, Michał Korolko — Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Janina Ochojska — założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej, Elżbieta Dzikowska — podróżniczka czy Marek Kondrat — aktor polski, prywatny przedsiębiorca.
2. Kampania informacyjno-promocyjna projektu — równolegle do przekazu telewizyjnego realizowana była kampania w prasie oraz w przestrzeni publicznej największych miast regionu m in. Toruniu, Bydgoszcz, Grudziądzu, Inowrocławiu.
3. Happening podsumowujący projekt — wydarzenie wywołujące dyskusję w społeczeństwie regionu kujawsko-pomorskiego o ideach CSR i flexicurity, które odbyło się 17 września 2011 roku na Rynku Staromiejskim w Toruniu na podstawie koncepcji wyłonionej w konkursie, który wygrała pani Ewa Wilmanowicz. Założeniem wydarzenia była współtworzenie happeningu z udziałem wolontariuszy.
Poniższe zestawienie obrazuje osiągnięte w czasie realizacji projektu rezultaty:
Nazwa wskaźnika | Wartość docelowa | Wartość osiągnięta | Stopień realizacji |
Liczba partnerstw (sieci współpracy) zawiązanych na szczeblu lokalnym i regionalnym | 1 | 1 | 100,00% |
12 odcinków programu TV | 12 | 12 | 100,00% |
12 emisji programu TV w telewizji regionalnej | 12 | 12 | 100,00% |
4000 ulotek projektu | 4000 | 4000 | 100,00% |
1 kampania billboardowa w ramach powierzchni billboard | 1 | 1 | 100,00% |
4 kampanie typu LCD w ramach powierzchni CLP | 4 | 4 | 100,00% |
1 strona WWW projektu | 1 | 1 | 100,00% |
16 stron sponsorowanych artykułów | 16 | 29 | 181,25% |
1 happening | 1 | 1 | 100,00% |
Przeprowadzenie zintegrowanej kampanii prom. — inform. CSR i flexicurity w oparciu o 1 nawiązane partnerstwo regionalne(sieć współpracy) | 1 | 1 | 100,00% |
12 modułów tematycznych dotyczących CSR i flexicurity wypromowanych wprojekcie | 12 | 12 | 100,00% |
12 dobrych praktyk CSR i flexicurity regionalnych przedsiębiorstwwypromowanych w projekcie | 12 | 12 | 100,00% |
300 odbiorców wydarzenia promocyjnego projektu — happeningu | 300 | 312 | 104,00% |
Wzrost świadomości 5% społeczeństwa woj. kujawsko-pomorskigo na temat idei CSR i flexiciurity oraz równość sznas na rynku pracy, w tym kobiet i mężczyzn | 5% | 40% | 800,00% |